تاپیک مشکلات موتوری سمند(سمند با پیشرانه ef7)

شروع موضوع توسط 26hoshidar ‏14/12/15 در انجمن سمند - Samand

  1. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    از دوستان ممنون میشم که مشکلات مربوط به موتور سمند(موتور ملی) رو در این تاپیک مطرح بفرمایند.
     
    mamad74 از این پست تشکر کرده است.
  2. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    سلام
    دوستان سمند من با پنج تا استارت روشن میشه صبح و در طول روز هم با رو یا سه تا.
    چیکار باید کنم تا این مشکل حل شه؟
    ممنونم

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  3. Mehdi

    Mehdi کاربر ویژه عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/15
    ارسال ها:
    240
    تشکر شده:
    50
    محل سکونت:
    IR 11
    نوع خودرو:
    Tiba
    سلام
    هوشیدر جان بنزین رو امتحان کردی ؟ سوپر میزنی ؟ چون با سوپر ممکنه این اشکال پیش بیاد
    مورد بعدی که تو ماشین خودم هم اتفاق افتاده پمپ بنزینه , قبل از استارت دو بار سوییچ رو باز و بسته کن و بعد استارت بزن
    شمع و وایر هم خیلی موثر هست
     
  4. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    اقا مهدی با سوپر این مشکل رو داره ققط اما یه ای اف سون دیگه هم تو خونه داریم که مدل 92هستش که با تک استارت روشن میشه.
    احمقانس اما دوباره پمپ بنزین رو عوض کردم که درست شه اما نشد.
    صبح هم سه بار سوییچ رو باز میکنم تا بنزین خوب بیاد بعد استارت بزنم.
    کویل هارو هم عوض کردم و شمع هاهم نو هستن.
    صافی بنزین هم هر 5هزارتا عوض میکنم اما صبح ها اینجوره و در طول روزم اگه واسه چند ساعت استارت نخوره با دو یا سه تا استارت روشن میشه.
    سنسور هوا هم عوض کردم.
     
  5. vahid.maku

    vahid.maku کاربر جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/15
    ارسال ها:
    90
    تشکر شده:
    20
    محل سکونت:
    منطقه آزاد ماکو
    نوع خودرو:
    samand
    استارت رو بازبینی کردی
    استارت رو سرویس کردی؟ زغال ها و چرخ دنده سر استارت.رو
     
  6. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    سرویس کردم استارت رو اما یه چرخ دنده بیشتر ندیدم همونی که فلایویل رو میچرخونه باید عوض بشه؟

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  7. vahid.maku

    vahid.maku کاربر جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/15
    ارسال ها:
    90
    تشکر شده:
    20
    محل سکونت:
    منطقه آزاد ماکو
    نوع خودرو:
    samand
    اره. اگه شکستگی یا خوردگی داشته باشه باید عوض کنی. زغال هاش در چه حد و وضعیتی بودن؟
     
  8. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    بعد از 120000تا زیاد کم نشده بودن،
    اون دنده با خار وصل میشه مثل پولوس یا پرسی هستش؟
     
  9. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    با سلام
    دوستان فکر میکنم مطلع هستید که دو هفته پیش ماشین من بخاطر پاره شدن تسمه تایم موتورش باز شد و تعمیر شد.
    از اون موقع تا الان من 800 کیلومتر باش رفتم و مشکلی نداشته.
    واسه من یه سفر پیش اومده و مجبورم 2000 کیلومتر با ماشینم برم.
    الان واسش مشکلی پیش نمیاد؟
    سرسیلندر مشکلی واسش پیش نمیاد؟
    و ایا نیاز هست ببرم دوباره و بگم با ترکمتر پیچ هارو چک کنن؟
    ممنونم.
     
  10. Mehdi

    Mehdi کاربر ویژه عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/15
    ارسال ها:
    240
    تشکر شده:
    50
    محل سکونت:
    IR 11
    نوع خودرو:
    Tiba
    بله هوشیدر جان عزیز در جریان موضوع ماشینت بودم
    خوب 800 کیلومتر مقدار خوبی هست تقریبا برای آب بندی و ...
    مشکلی نخواهی داشت ان شاالله فقط به شرطی که موارد مورد نیاز رو رعایت کنی
    در رابطه با چک کردن پیچ هم نه. اصلا نیازی نیست که پیچ سرسیلندر دست بخوره چون تو این 800 کیلومتری که موتور کار کرده بلوک موتور و واشر و سر سیلندر با هم آداپته شدن
    مواردی که باید رعایت کنی :
    هنوز هم سعی کن مثل اول به ماشین فشار نیاری
    دور موتور بالای 3200 نبری
    تو سربالایی ها سعی کن شتاب نگیری و بذاری ماشین افت سرعت کنه
    حدالمقدور ماشین سبک باشه (از بابت داشتن بار اضافی)
    سرعت ثابت در جاده نرو و هر چند دقیقه سرعت متفاوتی داشته باش , البته با دنده های متفاوت
    و در نهایت حواست به آمپر آب و رفتار ماشین باشه

    ان شاالله که سفر خوبی داشته باشی
     
    26hoshidar از این پست تشکر کرده است.
  11. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    بسیار ممنونم مهدی جان.
    مسیری که میخوام برم از اهواز به شیراز هست که کمی کوهستانیه و از شیراز به زاهدان که تقریبا کویری هستش.
    از لحاظ سنگینی هم که فقط دو نفر هستیم و باری نداریم.
    اما یه سوال دیگه.
    احتیاج هست که روغن رو عوض کنم؟ و همینطور اب رادیات رو.
    اب رادیات رو اگه خاطرت باشه خالی کردم و فقط اب مقطر ریختم.
    مشکلی پیش نمیاد؟
     
  12. Mehdi

    Mehdi کاربر ویژه عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/15
    ارسال ها:
    240
    تشکر شده:
    50
    محل سکونت:
    IR 11
    نوع خودرو:
    Tiba
    خواهش میکنم
    درباره روغن معمولا زمانی که متعلقات سرسیلندر عوض میشه بهتره تو 1000 تا تعویض بشه اولین روغن
    حالا نمیدونم تا چه حد قطعات سرسیلندر عوض شده
    اگه قطعات سرسیلندر عوض شده و از لحاظ مالی مسئله ای نداری روغن رو عوض کنی خوبه
    درباره آب رادیات هم اگه فکر میکنی ممکنه ماشین تو شب در سرما زیر صفر قرار بگیره حتما آب و ضدیخ رو قاطی کن و تعویض کن ولی اگه سرما نداری بذار بعد از برگشت تعویض کن
    اگر خواستی عوض کنی هواگیری یادت نره
     
  13. sajjadheidary

    sajjadheidary کاربر جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏12/3/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    1
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس Ef7
    سلام
    من یه مشکلی هنگام استارت زدن وقتی موتور ماشین سرد هستش دارم.
    وقتی صبح که استارت میزنم ماشین روشن میشه بعد چند ثانیه موتور شدیدا ریپ میزنه و ماشین میلرزه چراغ انژکتور روشن میشه.ماشین رو خاموش میکنم دوباره روشن میکنم مشکل حل میشه دیگه ریپ نمیزنه چراغ انژکتور هم خاموش میشه.البته بعضی وقتها باید چند بار روشن خاموش کنم تا ریپ نزنه. لطفا اگه کسی میدونه مشکلش چیه کمکم کنه:(
    در ضمن ماشینم پایه گازسوز Ef7 هستش
     
  14. Mehdi

    Mehdi کاربر ویژه عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/15
    ارسال ها:
    240
    تشکر شده:
    50
    محل سکونت:
    IR 11
    نوع خودرو:
    Tiba
    سلام
    اولین موردی که نیازه اینه که ماشین رو دیاگ بزنید
    چون چراغ چک روشن میشه مسلما با دیاگ زدن عیبش مشخص میشه
    زمانی که موتور ریپ میزنه دور موتور روی چنده ؟
     
    sajjadheidary از این پست تشکر کرده است.
  15. sajjadheidary

    sajjadheidary کاربر جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏12/3/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    1
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس Ef7
    خیلی ممنونم.
    تو نمایندگی زدن مشکلی نداشت.چک انژکتور همون اول روشن نمیشه بعد چند ثانیه که ریپ شرو میشه روشن میشه.بعد خاموش روشن کردن هم که چراغ خاموش میشه و ماشین دیگه ریپ نمیزنه دور موتور هم یکم بالاتر از 10 هستش
     
  16. 26hoshidar

    26hoshidar کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏14/12/15
    ارسال ها:
    173
    تشکر شده:
    64
    محل سکونت:
    اهواز
    نوع خودرو:
    سمند ال ایکس ef7مدل 90
    سلام
    دوست عزيز اين مشكل شما به كيفيت سوخت و ميتونه هم به شمع ربط داشته باشه كه البته بيشتر به سوخت بايد شك داشت.
    از بنزين سوپر مطمين استفاده كنيد و اگر احيانا برطرف نشد ،شمع هارو با گپ مناسب تغير بديد.
    اين مشكلي بود كه خود منم با انجام همين كارا مرتفع كردم.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    sajjadheidary از این پست تشکر کرده است.